© Ulrica Sundqvist (fotograf Johan Gunséus, Umeå, www.gunseus.com)

söndag 9 oktober 2011

Det har nu gått ca 2 år sedan jag bloggade sist. Tanken var god men det hela rann som ut i sanden, då en tuff period av växande och utveckling gjorde sig gällande. Nu börjar harmonin och balansen återfinna sig igen, dock helt annorlunda än hur det varit förut.
Jag har fått återvända till närheten av havet och det är jag så enormt tacksam för. Vatten ger ro, harmoni och en fantastisk läkning. Varje kväll tar jag hunden och går ner dit, sätter mig på en sten och skickar healing, styrka och kraft till vår älskade moder jord, som ger oss så mycket. Skickar även ljus och kärlek samt förändring av tankar och känslor, till människorna att de börjar ta mer ansvar för det liv som de lever och för det som de lever i symbios med. Det börjar bli dags att vakna upp nu på allvar. Funderar mycket på vad som egentligen kommer att måste ske för att världen ska skakas om ordentligt. Förmodligen något väldigt allvarligt och jobbigt som vi kommer att måste gå igenom. Det känns som jag börjar inombords göra mig redo, genom en stark önskan genomföra mina planerar på ett självhushåll, där jag så mycket som möjligt odlar min egen mat, har tillgång till vatten och kan klara el och uppvärming själv med egna resurser. Starten är inte långt borta nu och fylls med både rädsla och en enorm längtan. Det är inte bara tryggheten att veta att man klarar sig själv som lockar, utan även längtan efter att inte behöva jobba så mycket bara för att få in pengarna. Planen är att kunna ta det jobb som ger mig glädjen och inspiration att få utföra och kunna jobba deltid. Resten av tiden kunna ägna åt mitt eget samt mer tid till skapande och den personliga/andliga utvecklingen. Sedan om det är den gudomliga planen och ett upplägg som jag kommer att få göra, vet jag inte riktigt men något åt det hållet verkar det bli. Ett liv fyllt med frihet, kreativitet och som är omväxlande, det är mitt liv i framtiden.
Känn efter! Lever du det liv som du skulle vilja leva? Följer Du ditt hjärta? Om inte, vad hindrar dig?
Ljus och kärlek till Er alla! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar