© Ulrica Sundqvist (fotograf Johan Gunséus, Umeå, www.gunseus.com)

tisdag 11 oktober 2011

Jorden vi ärvde

Satt och såg på en repris av Skavlan härom dagen, där vår utrikesminister Carl Bildt deltog. Man försökte pressa honom till att säga något om hans passiva roll gällande de fänglade journalisterna i Afrika och hans tidigare roll som styrelseledamot i Lundin Oil. Politiker som han är slingar han sig ur och istället börjar prata om allt bra som Lundin Oil gjort med etablering i Norge och att de funnit den största oljeådran att pumpa olja ur.
Själv sitter jag där med sorg i hjärtat. Jag har sedan många år tillbaka insett att oljan för moder jord är som blodet för oss. Om man pumpar ur blodet ur en människa, vad händer med den människan då? Omvärlden förfäras över alla naturkatastrofer som jordbävningar och tsunamis och man ser att polarisen börjar smälta och jordskorpan börjar röra på sig. Men det verkar inte vara någon som ser och förstår sambandet mellan detta. Hur ska vi skapa medvetenhet om sånt som för mig bara är logiskt. Jag har inga vetenskapliga bevis för det jag känner och får till mig. Jag bara vet. Hur pass allvarligt måste allt bli innan vi börjar vakna, är det försent då?
För mig är jorden en cell i guds kropp. Alla ni som läst medicin och anatomi vet hur kroppen är uppbygd och hur den fungerar. Att varje cell innehåller samhällen och olika arbetsenheter med små små delar som utför. Precis så upplever jag jorden och vi som bor här. Alla i en människocell måste leva i symbios och samarbeta annars slutar cellen att fungera, blir sjuk och dör. En sån cell börjar jorden bli. Den påminner om en cancercell, inte helt död ännu. Det finns de som kämpar hårt för att heala cellen och sprida upplysning om vad som händer. Kämpar tappert för att hålla emot den mentala och känslomässiga sjukdom som intagit världen inte ska få fäste fullt ut. Vi befinner oss i en balansvåg nu och frågan är åt vilket håll detta skall gå.
Mitt bidrag för stunden är att skicka healing till Moder jord och healing till mänskligheten, så de vaknar upp ur den mentala och känslomässiga dvala de hamnat i, så vi alla kan återta kontakten till jorden vi lever av, vårda den, leva i symbios med den, älska den och arbeta som en helhet mot samma mål. Det är den värld jag ser i framtiden.  Healing, medvetenhet och kärlek till Er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar