© Ulrica Sundqvist (fotograf Johan Gunséus, Umeå, www.gunseus.com)

måndag 10 oktober 2011

Naturens överflöd

Har haft en fantastisk dag i skogen med resultatet en korg med stora trattisar och 13 st gula stora kantareller. Känner mig så överlycklig och tacksam för detta överflöd. Denna sommar/höst har svampfolket så generöst delat med sig av sin rikedom. De har en förmåga att pluppa upp på de mest oväntade ställen. För att visa min tacksamhet och uppskattning har jag alltid med kristaller som jag ger tillbaka som tack för det jag fått. Resultatet har även blivit att jag ser ett överflöd av dessa godsaker mentalt, jag kan visualisera det mångfald som finns ute i skogen, förmodligen är det därför jag också hittar allt mer och mer.
Kantarellfolket har inte bara gett mig underbara goda svampar utan också lärt mig kraften att visuellt dra till mig mer och mer av det som jag älskar. Visst det krävs en hel del kreativitet från min egen sida, både mentalt, känslomässigt och fysiskt men utdelningen blir mycket god. Nu känner jag vikten av att överföra denna kunskap till övriga delar av mitt liv. Det finns ett överflöd av allt i denna värld och ingen behöver vara utan. Det mesta handlar om att känna kärleken och längtan så starkt och så ärligt genom hjärtat och inse att man kan få allt man vill, bara det finns en osjälvisk behov av det som möjliggör att man blir en mer kärleksfull, harmonisk och fridfull människa men även när vi vill göra något som gynnar det stora hela.  Det är svårt att anamma detta så länge det ligger på det teoretiska planet men när man praktiskt börjar förstå och ser hur det hela fungerar och spiralen börjar vända i den positiva uppgående riktningen och allt bara snurrar på lättare och lättare, wow säger jag bara. Ni som kämpar med detta, fortsätt bara att nöta på, när det släpper och ni kommer in i flytet, så kommer ni att bli så överväldigade och tacksam, för de ni lärt er.
Jag sänder stor tacksamhet och uppskattning till Rhonda Byrne och paret Hicks som skrivet grunden i sina böcker kring kärleken och överflödet. För mig börjar det nu ge resultat och jag ser nu klarare och klarare hur jag vill ha mitt liv och hur jag vill utforma det för att själv bli en mer kärleksfull och glad människa och dela med mig av min kunskap, erfarenhet och hjälp till min omvärld, framför allt till min älskade Moder som jag lever av och får så mycket av dagligen.
Kärlek till Er alla! KRAMEN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar