© Ulrica Sundqvist (fotograf Johan Gunséus, Umeå, www.gunseus.com)

fredag 4 november 2011

Kärleken - grunden för allt

Har under ett par dagar haft diskussioner med en vän på Facebook om hur vi ska kunna skapa förändringar hos människor som gynnar denna värld. Vi ser väldigt olika på den saken, fast vi nog i grunden vill ha samma utgång. Den blir en sån process som startar när man börjar dela med sig av sina egna åsikter och tankar och får bolla det mot någon annan.
Tog en promenad med vovven och var tvungen att fråga Gud och Moder Jord hur ska jag bidra till att skapa förändringar i denna värld, vad krävs för att människor skall kunna göra förändringar och börja ta ansvar för sitt eget liv och sin omvärld. Svaret hade jag redan skrivit på FB. KÄRLEKEN. Ingen människa kan förändras och börja bry sig om sin omvärld om de inte älskar sig själv. När man börjar läka alla sina sorger, besvikelser och nederlag, så börjar man fyllas upp med kärlek till sig själv och inse att man är helt fantastisk som den människa man är. Man börjar uppskatta sig själv och sitt liv och allt det vackra man har runt omkring sig. Man börjar känna tacksamhet för att man får leva och allat man får dela den här världen med, synliga och osynliga, tacksamhet för Modern som vi lever av och på.
Så Ulrica, ditt uppdrag här i världen nu är att få människor att komma i kontakt med kärleken igen. För när man börjar älska sig själv, känner man också kärlek till sin omvärld och därme vill ta hand om den. Det är vägen att skapa en frisk, harmonisk och glädjerik värld som är fylld av kärlek till sig själv och sin omvärld och därmed i handling tar ansvar för att inte förstöra världen mer. Det är då läkning sker.  Tack Gud, Moder Jord och alla mina hjälpare för ni gett mig dessa insikter och visat mig vägen åt vilket håll jag ska rikta mina krafter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar