© Ulrica Sundqvist (fotograf Johan Gunséus, Umeå, www.gunseus.com)

måndag 6 februari 2012

Frid i själen!

Just nu utkämpar jag nog en av de svårare perioderna i mitt liv och då har jag ändå varit med om en hel del. Förr har det mer handlat om känslomässigt och mentalt men nu har jag gått in i en period av prövningar i fysisk realitet. Det som känns så himla underbart i allt detta är att jag ändå har sån frid och lugn inombords och framförallt känner en sån enorm tacksamhet för allt jag har och får uppleva varje dag. Just nu borde jag inte kunna resa mig upp ur sängen för att orka igenom en ny dag men jag känner mig så motiverad och glad. Jag har lärt mig att se allt bra jag har i mitt liv och leva i det här och nu. Jag har lärt mig att vara så enormt tacksam och även uttala det för mig själv allt jag har att vara tacksam för.

Just nu känns det som allt mitt mörker möter mitt ljus och jag har hamnat i ett ingemansland, där tiden står stilla och jag kan njuta av att bara vara och ta tillvara på det som jag älskar och vill njuta av. Jag befinner mig utanför min fysiska kropp och observerar hur jag fortsätter dagarna fylld av frid samtidigt så ser jag allt det som händer mig och kommer emot mig utifrån som försöker tränga sig in i mitt liv och dra ner mig i mörkret men det får inte någon tillfälle att göra det. Ljuset och kärleken har lagt sig runt mig som en skyddande hinna och än hur de mörka molnen försöker skymma min tillvaro, så lyser ljuset så starkt i mitt liv.

För ett år sedan hade nog detta resulterat i ett slut men nu känns det som inget kan besegra en. För ett år sedan hade det mörka haft möjlighet att påverka mig så att jag dragit till mig ännu mer mörker att skymma min himmel med men nu fortsätter möjligheterna, glädjen och kärleken att komma till mig, trots mörkret.

Mörkrets krafter håller på att besegras, det är det budskap jag får till mig och inte bara mitt mörker, utan hela planetens mörker. Så när mörkret tätnar runt dig, fortsätt att fylla dig med ljuset, kärleken, glädjen och tilliten. Det är ditt skydd! Det är räddningen för den här världen. Ju mörkare världen ser ut, ju mer problemen hopar sig, var ljuset i mörkret! För mörkret kommer att kämpa och ju mer hopp och tro som börjar sprida sig i människor, desto mer kommer mörkret att mobilisera sig och försöka hitta våra sårbara öppningar. Sprid ljuset och kärleken till världen, så kommer vi att ta oss igenom detta! Be dina vägledare om hjälp, be änglarna om hjälp, be universum om hjälp, att fylla dig och ditt liv med ljus och kärlek! Gå ut med ljuset och kärleken som du bär inom dig och sprid den i din omvärld så att mörkret skingras och människorna fylls med hopp och tilltro igen om en ljus och kärleksfull framtid! Gör det för dig och dina medlevande på denna planet men framför allt gör det för våra barn. De behöver vår hjälp att bana väg, så att de kan komma med förändringen som världen behöver.

FRID i ditt hjärta och din själ!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar