© Ulrica Sundqvist (fotograf Johan Gunséus, Umeå, www.gunseus.com)

onsdag 8 februari 2012

Mina vägledares budskap om mörk energi och kraft

Mina vägledare har bett mig att förmedla lite information om mörk energi utifrån allt som händer nu och vad som är på gång i framtiden. Jag skall göra ett försök att försöka översätta men det är inte alltid så lätt att kunna få fram budskapet som de vill förmedla omförvandlat i ord.

Jag skrev lite i tidigare inlägg om mörkrets påverkan på mig och igår fick jag berättat för mig om vad mörk energi faktiskt är. Mörk energi är sprungen ur Moder Jord och den energin lugnande, feminin och mycket vacker och behaglig energi samtidigt som den har en väldig kraft och manifesteringsförmåga och kan omvandlas till många fruktsamma saker. Om man använder denna energi på rätt sätt med respekt och balanserat, är det en positiv energi. Precis det som Yin och Yang står för, en motsats måste ha sin motpart för att fungera bra och vara i balans. För de flesta människor förknippar vi mörk energi med något ont och destruktivt men det är inte energin i sig som är det. Det som har hänt är att vi människor har lärt oss att använda jordenergin på ett respektlöst och oblanserat sätt för att fylla våra egoistiska behov. När man frigör dessa krafter från Moder Jord och använder dem utan balans från ljuset, så blir det som Eva i Lustgården. Urkraften kan omvandlas till många frestelser för människan, när den frigörs från sitt ursprungliga sammanhang och mening. Moder Jords mörka energi kan ta många former och innehåller så mycket fruktsamma energier som kan omvandlas och njutas av.

Varför är energierna från ljuset, Gud, universum så viktigt, varför behövs den för att balansera den mörka energin. Jo för energin från ljuset kommer med kärleken, medkänslan, osjälviskheten, omtanken, respekten för allt vi lever tillsammans med på jorden och i universum. Ljuset lär oss att förstå att alla behövs, från minsta skalbaggen till stora blåvalen, människor, träd, stenar. Alla är vi förenade i samma energi och påverkar varandra i allt vi gör. Vi är inte separerade, vi är enade för evigt. När vi är fyllda med universums ljusa energi kan vi ta tillvara på Moder Jords mörka, fruktsamma energi på ett balanserat sätt och använda oss av den med respekt och omtanke för allt levande på jorden, Moder Jord själv och hela universum. Detta möjliggör för oss att ta del av allt den skönhet och underbara gåvor som vi kan leva av och vara en del av på denna planet, för att inte tala om dela den med allt levande. Utifrån detta som berättades för mig och som jag nu förmedlar till er, förstår jag också vad människan försökt skriva ner i Bibeln om Adam och Eva och lustgården. Det är synd att människor använt sig av såna skrämmande propaganda när den skrevs. Om den skrivits på ett mer kärleksfullt sätt och informativt, så hade nog fler valt att följa den. Jag har mest upplevt bibeln som skrämmande och fylld med hot och jag har inte tyckt om det men jag har alltid vetat att den till viss del talat om sånt som varit vikigt för oss människor att förstå och lära oss.

Människorna har åter igen börjat öppnat sig för ljuset och dess kärleksfulla insikt och kunskap. För det kommer en dag då allt tar stopp och det egoistiska njutningen omvänts till lidande och inte är lika rolig längre och man känner saknade efter en större mening. Detta skifte är vi inne i nu och mina guider vill förtydliga detta så att vi inte ser mörk energi som något som kommer utifrån oss, utan att mörk energi har omvandlats till något destruktivt av oss människor. Det enda vi kan göra nu är att börja med oss själva och föra in ljus energi och se de fantastiska gåvor och möjligheter Moder Jord och hennes mörka, feminina, omhuldande energi ger oss att kunna skapa ett helt fantastiskt liv här på jorden, fyllt av kärlek, överflöd, glädje, harmoni och balans. Vi människor har skapat obalansen och det är vi människor som måste skapa denna balansen igen.

Ju starkare ljuset blir i människorna och sprids till allt levande här på jorden, desto starkare kommer motståndet att bli från de som är beroende av den modifierade mörka energin, de kommer att kämpa för sitt liv och ni kommer att få se denna kamp pågå på många olika plan inom alla skikt i samhället, över hela världen. Enda sättet att skydda sig är att fylla sig med kärleken och kunskapen som ljusets energi ger en samt känna stor stor stor tillit och tilltro att vi kommer att få den hjälp vi behöver att klara av detta, enskilt och som civilisation i stort. Be dina hjälpare att hjälpa dig genom detta och se var du sitter fast i den modifierade mörka energin.
Vart har du din akilleshäl, det som du inte vill ge upp för det ger dig njutning? Det är där du har det som du behöver arbeta med och fylla med ljusets och kärlekens läkande energi.

Jag kämpar med kosten och äta mat som ger mig näring och hälsa. Jag kämpar nu med näbbar och klor att ta mig ur den beroende situation jag skapat genom att äta mat som ger mig njutning och fått mig att fastna i en av de sju dödssynderna, frosseri. Jag tänker besegra detta och stå vinnande kvar med ljusets hjälp. Jag tar en dag i taget och ser med kärlek på mig själv för varje återfall jag gör. För detta går inte att tvinga fram, för tänker jag tanken, nu ska jag sluta helt och aldrig äta sånt som får mig att må dåligt och bli sjuk, om jag gör det slutar det alltid med att jag vräker i mig det, för rädslan är så stor att aldrig få uppleva denna njutning och frid som det till en början ger mig.
Så en dag i taget med stor kärlek och omtanke för mig själv och den kamp som jag utkämpar. Jag ser att det går åt rätt håll och för varje dag så gör jag framsteg framåt mot hälsa.

Önskar dig all lycka på din väg mot läkning och balans med både mörkrets och ljusets kraftfulla energi som hjälp och stöd.

Ljus och kärlek!

Hoppas ni har överseende med det skrivande ordet, då detta är direkt kanaliserat från mina hjälpare. Om något känns oklart och behöver förtydligas, maila mig så ska jag försöka förklara bättre! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar