© Ulrica Sundqvist (fotograf Johan Gunséus, Umeå, www.gunseus.com)

måndag 26 mars 2012

Ett litet återvinningstips

Kom på mig själv att springa och hälla ut vattnet från avfuktaren i slasken. Dumt när man kan använda det vattnet till blommorna, bl a. Viktigt att vi återvinner allt vi kan, på alla möjliga sätt, så vi inte slösar på Moder Jords resurser i onödan. Har du något bra återvinningsförslag, som många kanske inte tänkt på. Dela gärna dina idéer här eller maila mig på denfriasjalen@gmail.com.

Ljus och Kärlek!  /Ulrica

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att återvinning och återandvändning är kanon,och kan bli väldigt kul med. Själv tycker jag om att återanvända konservburkar till olika saker.Bla dekorera och blir vackra burkar för pennor. Och mycket mer. // Kram Ann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad spännande det lät, Ann! Om du vill dela med dig av något vackert du skapat av konservburkar, som tips, maila mig en bild så kan jag lägga ut det på bloggen och ge andra lite inspiration.
      Håller med dig att det är väldigt kul. Dessutom är det kanonbra för Moder Jord och det ger hjärngympa genom kreativt tänkande :) Så det är många bra saker som kommer ur det hela. Tack för kommentaren! Kramar tillbaka!

      Radera