© Ulrica Sundqvist (fotograf Johan Gunséus, Umeå, www.gunseus.com)

fredag 23 mars 2012

Vårens kraft!

Tänk vad solen och värmen gör för oss människor. Vilken ny kraft och vitalitet vi får. Samtidigt så kan man känna i hela kroppen hur trött den är och hur den fått kämpat genom dessa mörka månader utan ljusets förnybara energi som hjälp och det är väl det som kallas vårtrötthet.

Jag och sonen har varit ute i solen flera timmar varje dag nu den senaste tiden. I går satt jag nere vid havet vid ett träd och bara kände på den bara marken och tog in de underbara dofter som kommer ur myllan när snön smält bort och solen värmer den åter. Det är så underbart att åter igen få kontakt med Moder Jord och alla hennes inneboende. Det är inte bara Moder Jord man får kontakt med igen utan sig själv också. För det finns inget bättre väg att komma i kontakt med sig själv och sitt hjärta som att ta en promenad i skogen eller sitta ner på en sten alt träd. Man får klarhet i både känslor, tankar och allt som bara varit som en gröt och man inte vetat hur man ska göra, står helt plötsligt helt klart för en.

I går öppnade jag första gången för i år ytterdörren på vid gavel och lät den stå öppen, så att huset kunde fyllas med ny frisk klar energi. Idag följde jag upp det med en ordentlig städning, 5 timmar tog den. Efter varje rum jag gjorde klar slog jag upp fönstrerna, slog av elementerna och stängde dörren till det rummet och lät det stå och översköljas av friskhet och förnyelse. Några veckor till kan jag öppna alla fönstrar och dörrar och låta det genomsyra hela huset. Underbart!

Nu hoppas jag vårens nya luft som kommit in i mitt hem också för med sig förnyelse från min omvärld. Min allra största önskan just nu är att åter få bege mig ut i arbetslivet och göra en insats för mina medmänniskor, så jag hoppas energin kommer med ett glädjande besked den kommande veckan.
Jag är otroligt tacksam för den tid jag fått för mig själv de senaste 10 månaderna och att min son fått möjlighet att vara hemma och växa i lugn och ro utan stressig vardag. Men jag känner kallelsen nu att återfå bege mig till civilisationen. Jag har läkt otroligt mycket dessa månader och fått vända ut och in på mig själv, se mig som den jag verkligen är och släppa mycket sorg, besvikelser och uppgivenhet.

Jag tackar mina älskade änglar och älvor som stöttar mig och hjälper mig dagligen i mitt personliga- och andligaarbete. Utan mina samtal med dem har jag nog inte kommit så långt i min utveckling. Kärlek till hela universums och Moder Jords vägledare som hjälper så många genom den passage som vi nu ska igenom. Vi behöver verkligen Er hjälp.

Ljus och Kärlek!  /Ulrica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar