© Ulrica Sundqvist (fotograf Johan Gunséus, Umeå, www.gunseus.com)

söndag 22 april 2012

Återvända till Moder Jord ett par månader om året.

Alltid efter jag suttit fast i tankar och känslor, brukar ett flöde komma när allt lossnar och jag vet helt plötsligt en massa som jag inte vetat eller förstått förut. Idag har vi varit ute i 8 timmar och jag har inte någon som helst längtan efter att gå in. Plötsligt slår det mig hur jag vill leva. Från maj till september vill jag leva helt och fullt ut i naturen. Ett tält eller kåta med eldstad i mitten för att laga mat på och få värme då nätterna fortfarande är kyliga. Några sängplatser runt värmekällan. Leva på maten som jag odlar under dessa månader. En kall jordkällare att förvara det som ev behöver lite kyla. Dricka färskt källvatten som jag även kan värma med hjälp av solens kraft till tvätt av kläder och hygien. Behöver man så mycket mer? Min längtan är så stark och jag kommer absolut att genomföra detta. Ska be mina hjälpare att visa mig vägen var jag kan hitta denna fantastiska plats som kan ge mig allt som jag behöver för att göra detta möjligt. Jag har känt en stor saknad hela livet efter något och nu förstår jag vad. Att få bo och leva direkt i min älskade moder och göra avkall på livets alla bojor som vi tror att vi måste ha. Jag behöver det inte längre, jag behöver bara få vara Ulrica och leva tillsammans med allt det som ger mig harmoni, balans och hälsa. Det betyder inte att jag kommer att göra avkall på att vara en del av civilisationen, utan att när jag kommer hem är det detta som möter mig och ger mig frid. Känner på mig att det kommer att vara mycket helande. Det bästa är att livet inte känns meningslöst längre, utan fylld av längtan och stark drivkraft. Det är dags att återvända hem nu! Längtar!

Ljus och kärlek!  /Ulrica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar