© Ulrica Sundqvist (fotograf Johan Gunséus, Umeå, www.gunseus.com)

fredag 13 april 2012

Nattens timma

Har rensat lite i garaget och hittade en samling urklipp som jag sparat. Idag vill jag dela med mig av en otroligt vacker dikt som en ungdomskamrat till mig skrivit, som säger allt om livet och om att leva. Tack Pia för att jag får låna dina vackra och kloka i ord i denna poetiskt vackra dikt som beskriver så bra hur det är att vara människa och att växa med sina upplevelser. All kärlek och lycka till dig på din livsresa!



När nattens timma närmar sig
och mörkret faller på.
Vill inte sömnen stilla mig,
då tankar snurrar så.


En liten tanke och en tår,
som båda växer och blir fler.
Det sägs att tiden läker sår
men vad händer om man inte orkar mer?

Vad är sant, vad är ej,
hur ska man nånsin veta.
Jo svaret finns där inom dig,
det är där du börjar leta!

Så morgonsolen skingrar nattens tid,
den nya dagen börjar gry.
I första andetaget kommer frid,
när blicken lyfts syns klarblå sky.


Ur alla svåra stunder,
det kommer något gott.
Att livet är ett under,
får aldrig nånsin glömmas bort!

Du lär av allt på livets gång,
ja även sorg och smärta.
Din styrka växer till en vacker sång,
så lyssna till ditt hjärta!





Ljus och kärlek!  /Ulrica


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar