© Ulrica Sundqvist (fotograf Johan Gunséus, Umeå, www.gunseus.com)

tisdag 8 maj 2012

En vecka fylld av kreativitet

Denna vecka är det full fart här i stugan. Igår körde jag en riktig storstädning, t o m alla mina blommor inne fick vara ute hela dagen och ta in lite ny syre. Bara vi passerat järnnätterna i mitten av juni ska mina inneblommor få tillbringa sommaren ute och återhämta sig. Få se om jag hinner torka lite fönster i veckan också.

Idag bakar jag tekakor och saftar de sista vinbären från i höstas. Tur att det inte är många månader kvar nu tills jag kan plocka nya. Längtar så och speciellt efter svampplockning, få se om hur det blir med svampbeståndet i år med tanke på förra årets överflöd men några ska man nog hitta. Tekakor i dag och på torsdag blir det kanelbullar. Ska skicka med lilleman som ska vara hos syster hela helgen. Jag har nämligen fått möjligheten att gå kursen Silva Ultramind i Junsele. Så är det när man har världens bästa syster som bjuder en och dessutom tar hand om sonen, bara för att jag ska kunna gå den. Det är kärlek det! Nästa vecka kommer ett inlägg om kursen, så får ni veta mer.


Efter förmiddagens bak och kok ska jag och sonen ta fiskespöna och gå ner till havet och se om vi inte kan få oss en liten abborre till kissarna. Vi satt och såg på barnprogrammet "Anders fiskar" igår kväll och då var de ute och fiskade just abborre. Så fiskesuget infann sig genast. Blir intressant och se hur lilleman reagerar denna gång på ev fångst. Han tycker inte fiskarna ser särskilt trevliga ut, spec inte när de hoppar och far, fast han tycker det är spännande också.

Ha en underbar tisdag!



Ljus och kärlek!  /Ulrica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar