© Ulrica Sundqvist (fotograf Johan Gunséus, Umeå, www.gunseus.com)

lördag 26 maj 2012

Människan i förändring


Promenerade med Isa och det var så underbart skönt denna "sommarkväll". Går och ber mina böner och uttrycker tacksamhet för allt som jag har i mitt liv. Det får som en extra kraft när jag kan göra det ute, när vi strosar lugn och stilla. På vägen hem så fick jag ytterligare en av min aha-upplevelser. Som vanligt är det något som jag har kunskap om mentalt men som nu landade i hjärtat. När det gör det så blir insikten så mycket större. Jag får till mig mycket men det brukar ta ett tag innan det landar i mig och jag kan se det med mina själs ögonen men när det sker, så ger det mig en sån frid i hela mig.

Denna gång handlade det om det helande som sker nu runt omkring i världen. Jag har många gånger undrat hur vi människor skall kunna helas då det finns så mycket tunga energier i omlopp och många människor som desperat försöker bibehålla denna maktstruktur som de lägre energierna möjliggör för dem. Nu såg jag så klart med mitt hjärta hur helande sker genom att människor runt omkring i världen vänder sig inåt och avskärmar sig från detta. När de gör det så får de en mycket stark kontakt med den gudomliga källan som vi alla bär inombords och i den flödar kärleken. Detta gör också att människor attraherar och söker sig till kärleken uti i sin omvärld. De låga energiernas kraftspiral minskar allt mer och det medför även att de positiva krafternas spiral nu vänt och accelererar mer och mer och kastar ut kärleksfulla energier runt denna värld med stor kraft och mängd. Våra behov har förändrats, det är inte längre pengar och makt som är det allra viktigast för oss längre. Det vi nu önskar är kärlek, frid, harmoni och balans i våra liv. För att inte glömma friheten att leva som vi vill men även friheten att få vara våra sanna jag, våra gudomligt kärleksfulla jag som så länge tryckts ner och försakats. Nu vill vi visa vilka vi egentligen är och bara stråla av glädje och livskraft. Förtryckets tid är över! Nu vill vi LEVA!

Det är en fantastisk känsla att i mitt hjärta kunna se vad som händer runt omkring mig i världen nu och det ger mig ett sånt hopp och framtidstro, för alla människor, för hela jorden. När vi människor läker kommer också Moder Jord att läka och balansen kommer att kunna återskapas. En spännande tid vi lever i och jag hoppas att jag kommer att få leva länge så jag kan få ta del av denna process även ur mitt fysiska perspektiv så länge som det bara går.

Ljus och kärlek!   /Ulrica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar