© Ulrica Sundqvist (fotograf Johan Gunséus, Umeå, www.gunseus.com)

torsdag 28 juni 2012

Bibeln ur ett nytt perspektiv


Hela mitt liv har jag känt ett stort motstånd mot det kristna ordet och därmed även Bibeln. Det har för mig stått för ett stort förtryck och maktmedel att få människor rädda och samlas tillsammans i rädsla och inte av kärlek.

Härom veckan var jag på återvinningen och skulle lämna saker och vid tidningscontainern ligger en svart gammal Bibel uppe vid instoppet. Jag förstod direkt att detta var ett tecken till mig, så jag tog med den hem.
Den senaste veckan har jag börjat använda mig av den. När jag behöver vägledning så ber jag om det och sedan slår jag bara upp en sida i min Bibel. Jag har fått en väldigt stark och kraftfull vägledning på detta sätt. Guds ord finns där i, Guds kärleksfulla ord, för Gud är kärleken i sin renaste form och energi och inte någon människa. När jag började förbise alla de hot som uttrycks i bibeln, som är människan ord, inte den Gudomliga kärlekens ord, så finns det ett uppsjö av fantastisk vägledning och hjälp däri. Bibeln fungerar lika bra, om inte lite bättre, som den vägledning man får av orakelkort och tarotkort. Den är tydligare i sina ord och lättare att förstå vad kärleken vill upplysa en om.

Så jag vill verkligen rekommenderar alla er andra att ta till er Bibeln som en stark vägledare av Guds kärleksfulla ord och hjälp. Läs mellan raderna och hoppa över hoten. Fokusera på det i texten som drar till sig din uppmärksamhet, för däri har du svaret på dina frågor och böner.

Jag hoppas att någon en dag törs ta sig modet och skriva om Biblen ur dess sanna jag, kärleken och uttrycka det Gudomliga ordet på ett kärleksfullt sätt och inte på det skrämmande sätt som det görs idag.  Det är dags att ta till sig Gud och kärleken ur dess sanna essens och på allvar läka ur denna kraft.

Doreen Virtues vägledning för denna vecka, ons-tors, var New Partner. Nu vet jag vem min ny partner är, den gudomliga kärleken genom Bibelns ord.


Ljus och kärlek!   /Ulrica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar