© Ulrica Sundqvist (fotograf Johan Gunséus, Umeå, www.gunseus.com)

fredag 29 juni 2012

Generositet ur kärlek utan egoism

En ny våg av generositet sveper nu fram bland oss människor. Ett resultat av det helande och hjärtöppning som skett de senaste månaderna. Själv har jag nu börjat landa i det och inser med hela mitt hjärta att jag måste ut bland människorna och dela med mig av den kunskap och förmågor jag har.Jag har varit inne på denna linje länge men det har alltid bromsats av den ekonomiska aspekten.


Allt det vi ger av oss själva med kärlek och utan krav på motprestation kommer tillbaka till oss i mångfald. 


Pengarnas storhetstid som maktmedel börjar gå mot sitt slut. Det har styrt oss länge men nu när hjärtenergin öppnats upp kraftfullt, börjar vi människor förstå, att vi kan få allt vi behöver om vi med kärlek och glädje delar med oss av det vi kan avvara. Lagen om attraktion, det vi ger ut kommer tillbaka i mångfald. Det innebär inte att vi måste få tillbaka samma som vi gett ut, utan vi får tillbaka i överflöd det som vi själva behöver för att leva och vara lyckliga.


Vad har jag då som jag kan dela med mig av? Jag älskar att baka men då jag själv inte längre kan äta det jag skapade, så lade jag bakandet på hyllan (en egoistisk handling). Varför ska jag göra det, när jag kan baka och dela med mig till min omvärld. Om jag inte kan uppleva kärleken i det, kan väl min omvärld få göra det. Det är ju lika viktigt som min egen lycka och njutning i det, för mig är det egentligen bakandet som är det viktiga. Det är i det som jag får min lycka och njutning och kan jag sprida den känslan till människor runt omkring mig, då är väl det hela fulländat.


Dessutom älskar jag Reiki energin för den ger så ofantligt mycket kärlek och hjälp i mitt liv. Jag är utbildad Reiki master, så jag kan kanalisera och lära ut denna fantastiska kärleksfulla energi. Även här har jag inte fortsatt med det för jag har inte fått ihop det med att ta betalt för det. Varför ska jag måste ta betalt? Det viktigaste är väl att människor får glädje och hjälp av den. Dessutom får jag så otroligt mycket av energin själv när jag kanaliserar den till någon.


Med detta menar jag inte att man själv ska måsta gå back å det som man gör. Men det behöver väl inte finnas en ekonomisk vinning med det hela. Om jag bakar kan jag begära det som ingredienserna kostar eller om jag åker hem till någon och ger Reiki, få betalt vad bensinen kostar för mig att köra dit. 


När allt börjat rulla och man lever sitt lev i och genom en villkorslös generositet som man ger ut och får tillbaka lätt, av kärlek och i mångfald. Då tror jag att man även kan utesluta att ta betalt överhuvudtaget. Det är min tro och förhoppning.


Arbeten kan vi ha som vi älskar och ger oss en grundinkomst, för den behöver vi än så länge. Men vi har sådana fantastiska gåvor som vi besitter, var och en av oss, som vi inte fullt ut delar med oss av till vår omvärld.


Vilka gåvor och egenskaper har du som du skulle kunna dela med dig av till människor i din närhet?


Tänk vad mycket gott du skulle kunna göra med lite generositet och kärlek! En handling som säkert skulle betyda så enormt mycket för den som erhåller det.




TACK! till min älskade syster Emma som nu också är min lärare, mentor och stöd i min process att hela och öppna mitt hjärta fullt ut samt lära mig på nytt hur vi ska agera och leva på denna planet för allas bästa! 
Love You!!!!




Ljus och kärlek!    /Ulrica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar