© Ulrica Sundqvist (fotograf Johan Gunséus, Umeå, www.gunseus.com)

söndag 9 september 2012

Vedic Art


Åhhh vilken helg! Helt fantastisk och så obeskrivbar, något man måste uppleva. Så länge jag velat gå och lära mig måla och så fick jag så mycket mer. Åter igen så har jag fått sett mig själv, vem jag är och var jag sitter fast, vad som begränsar mig och hindrar mig att följa hjärtat och livsflödet. Isa gav mig den gåvan när hon försvann och denna helg så blev det ännu tydligare, så nu ser jag verkligen var jag sitter fast och vilka förändringar jag måste göra. Dessutom har jag fått redskap att träna upp min kreativa förmåga och kunna tillämpa detta på alla delar av mitt liv, att kunna följa livsflödet. Tänk vad som öppnas upp nu. Jag känner mig som ett pirrigt barn dagen innan julafton. Jag känner att jag de senaste veckorna funnit svaren på mina böner. Nu förstår jag varför mitt liv ser ut som det gör, varför allt är en kamp och varför jag aldrig når mina drömmar och visioner. Nu vet jag hur jag skall jobba med mig själv för att ta bort denna spärr, öppna upp och ta emot kärleken och livet. Inte konstigt man känner sig pirrig, för detta är stort, stort. Tro mig, jag är sökaren och jag har sökt. Det senaste året har jag släppt och släppt och åter släppt och då kommer hjälpen, då får man svaren. Jag har gått igenom själens dunkla natt nu men jag kan se gryningen. Ljuset är på väg igen och jag är så glad, jag är så lycklig för nu förenas hela jag med mitt hjärtas visdom. Nu integreras jag och jag börjar bli hel som människa. VILKEN VÄLSIGNELSE!!! It’s a Hallelujah-moment och den sången har jag gått och nynnat hela dagen.

Ja, min själ är lycklig, hjärtat har frid och människan i mig börjar känna sig hel och tillfredsställd. Äntligen har jag hittat hem i mig själv. Äntligen har jag fått hjälpen jag behövde. Vilka veckor detta har varit, så mycket sorg och så mycket utveckling. Vilka vägar jag vandrat i mitt liv, vilka redskap jag fått under vägen, vilka underbara människor jag mött som delat med sig av sin kunskap och hjälpt mig att växa, förändras och läka. Tacksamheten är stor.

Idag skänker jag en extra famn med kärlek och tacksamhet till mina underbara lärare som förmedlade denna kunskap till mig denna helg. Kunskap kan förmedlas på så olika sätt men ni gjorde det med en sådan harmoni, balans och kärlek, så visdomen blev så stark och påtaglig men kom ändå till en på ett mjukt och kärleksfullt sätt. Tack Sandra och Linda på CREANOVA.

Vill ni på allvar ha personlig utveckling prova Vedic Art. Vedic Art är inte bara målning. Vedic Art går att införliva på samtliga delar av ditt liv och hjälper dig att se dig själv och hur du ska komma vidare i din personliga utveckling mot ett mera kärleksfullt och harmoniskt liv. Vedic Art hjälper dig att komma i kontakt med kreativiteten i dig själv och integrera det på alla plan av ditt liv. När man låter kreativiteten flöda ur hjärtat och använder det praktiskt till att förverkliga sina drömmar och visioner, det är då magi sker. Man är sann mot sig själv, sann mot hjärtat och det skänker en sådan enorm tillfredsställelse i hela ens existens.

För er som har möjlighet att åka till Örnsköldsvik rekommenderar jag varmt CREANOVA, här kommer en länk till deras hemsida www.creanova.nu och facebooksida https://www.facebook.com/pages/CreaNova/400551043331754. För er som bor för långt bort, lägger jag här ut en länk till hemsida med information om lärare och kurser. http://www.vedicart.se/ TA CHANSEN!!! Du kommer inte att ångra dig!
Vill ni veta mer om Vedic Arts grundare och uppkomsten av denna konstform gå in på denna länk http://vedicart.com/om-vedic-art/#curtkallman

Ljus och kärlek!  /Ulrica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar