© Ulrica Sundqvist (fotograf Johan Gunséus, Umeå, www.gunseus.com)

fredag 19 oktober 2012

Att följa sina drömmar och sitt hjärta


Igår uppfyllde jag en av mina drömmar som jag haft hela mitt liv, att få sjunga i kör. Hjärtat sjunger av glädje i dag och jag är så stolt över mig själv att jag utmanade mig och följde den längtan jag burit på så länge. Sedan som allt annat i mitt liv så är det antingen eller. Så min inledning på sångkarriären blir en konsert med Anna-Lotta Larsson i Nordmalings kyrka den 30:e november, tätt följd av 1:a adventsång i kyrkan på söndagen samt julkonsert den 16 december. Det är ju bara lite över en månad dit och inte kan jag läsa noter som alla andra gör men jag hänger med och sjunger och är glad. Det är väl det viktigaste! 

Vilken ångest det är när man behöver göra något som man känner så stor rädsla för. Gamla, gamla minnen ligger och gnager och överförs till varje ny sak som man ska pröva i sitt liv. Att lämna det invanda, trygga och ge sig ut på ett nytt äventyr. Det är ju så otroligt viktigt att göra det, för det är ju så universum kan hjälpa en att komma dit man vill och få det liv man drömmer om. Men rädslan och otryggheten vill gärna ta över. Så jag har i flera dagar nu i mitt huvud upprepat böner till änglarna att få hjälp att släppa denna rädsla, hjälp att följa hjärtat och inte svika mig själv igen, hjälp att frigöra mitt karma av utanförskap. Just innan jag åkte igår skickade jag reiki till hela situationen och bad ärkeängel Mikael och änglarna att fylla mig med mod, styrka och kraft men även harmoni ro och frid att klara av detta. Kvällen blev helt fantastisk, så underbara och kärleksfulla människor som var där och så roligt att få sjunga. Vilka energier som sätts igång när 35 pers börjar sjunga av all kraft. Under uppsjungningen trodde jag att jag skulle tuppa av för det vibrerade i hela mig och skakade loss alla energiblockering som jag haft och allt började rusa för fullt i hela kroppen. 

Så vad du än längtar och drömmer om, tveka inte. Be änglarna hjälpa dig att få möjligheten till dig och när dagen infinner sig och det känns som man ska dö av oro och ångest, be änglarna, gud och alla dina andra hjälpare att stödja dig i genom det och fylla dig med styrka, mod och lugn. Be dem vara nära och hjälpa dig att ta dig i genom alla hinder av rädsla som blockerar dig att följa dina drömmar och hjärta. 

Ha en underbar helg. Ljus och kärlek till er alla! ♥♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar