© Ulrica Sundqvist (fotograf Johan Gunséus, Umeå, www.gunseus.com)

lördag 5 januari 2013

Magin av Rhonda Byrne


Fick boken Magin av min älskade syster Emma i julklapp. Har de två andra böcker, Hemligheten och Kraften sedan tidigare och varje bok har gett mitt liv mer och mer klarhet. Så förväntningarna var stora inför denna och den gjorde mig inte besviken, tvärtom. Vilken fantastisk gåva Rhonda Byrne har gett oss människor genom dessa böcker. De visar oss allt vi behöver veta för att få kärlek, glädje, harmoni, balans, överflöd och framgång på samtliga plan av våra liv. Detta är Guds ord om hur livet ska levas och det beskrivs på ett sätt som alla människor kan förstå. Nu gäller det bara att öppna upp och ta till sig.

För människor som mig själv som tvingas gå den svåra vägen och möta sig själv genom olika fysiska prövningar kommer att förstå och kunna ta till sig dessa böcker lätt och införa dessa tankesätt relativt snabbt. För när man gått den hårda vägen så förstår man innebörden med hjärtat och då går det snabbare att få med  hjärnan på tåget och när hjärta och hjärna möts i samförstånd, det är då magi uppstår. Jag hade redan förstått det som Magin beskriver och börjat inrätta mitt liv efter det. Då man mött svårighet på svårighet och nått botten, så ser man kärleken, glädjen och skönheten i det lilla. Då uppskattar man allt man får till sig, sin hälsa, att kunna andas, att helt enkelt få leva. När jag fick boken och började läsa den fick jag en bekräftelse på det jag själv upptäckt genom de senaste årens motigheter och så här efteråt känner jag bara, tack! för att jag fått gå igenom allt detta för det har gjort mig ödmjuk och tacksam för livet och allt jag får uppleva. Alla måsten och krav, rädsla och oro har jag sagt adjö till. För när man möter all sin rädsla och ser att man överlever och livet går vidare oavsett, då infinner sig tacksamheten för det man har i sitt liv. Då finns det inget att vara rädd för längre, bara en massa att vara tacksam för. Vilken befrielse och kraft det ger en.

Boken kommer att vara ett jättebra stöd för mig att fortsätta praktisera det som jag nu upptäckt och förstått är en stor grundsten till en lyckligt och kärleksfullt liv, utan rädsla. Den har mycket bra övningar som man dagligen kan jobba med, så man blir påmind om vad mycket bra och fantastiskt som man har i sitt liv som de flesta av oss bara tar för givet.

Jag är otroligt tacksam till Rhonda Byrne som skrivet denna bok, för all den hjälp som den skänker mig och till min syster som gav mig den som en hjälp att fortsätta framåt. Det är kärlek mina kära vänner, på högsta nivå. 

TACK! TACK! TACK!

Ljus och kärlek!  /Ulrica 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar