© Ulrica Sundqvist (fotograf Johan Gunséus, Umeå, www.gunseus.com)

söndag 5 augusti 2012

Att finna sin inre källa av kärlek och kraft

Det är helt fantastiskt hur bönens kraft fungerar och hjälpen kommer till en och på alla möjliga vis. Det har jag verkligen blivit varse om den senaste tiden på alla plan av mitt liv. Idag var jag ute och plockade hjortron och under tiden så hade jag en konversation med mina vänner ute i naturen. Jag har fått till mig från så många håll nu att jag måste hitta min egen källa som fyller mig av kraft och styrka. Som medberoende är detta något helt nytt och jag har inte en aning om vad detta skulle tänkas vara som jag kan ägna mig åt. Jag har funderat mycket kring de råd jag fått hur jag ska komma underfund med detta. Så idag tog jag chansen att be om lite extra hjälp. Nu när jag satte mig framför facebook dök denna bild nedan upp. Notera rubriken, kan man få ett tydligare tecken? Till saken hör att jag fick frågan av min syster igår, - Ulrica, vad tycker du om att göra där tiden bara försvinner? Jag räknade upp några saker, fiska, gå i naturen, odla och skriva. Mina mästarkort har det senaste året otröttligen gett mig den Egyptiska Guden Thoth med ordet Write. Tror att mina hjälpare tycker att jag väldigt trög ibland :)


Jag älskar att skriva och tiden verkligen bara försvinner. För allt jag skriver kommer från hjärtat och jag får verkligen kraft och energi när jag gör detta. Så nu är det väl bara att börja lyssna på vad mina hjälpare försöker visa mig (ofta får jag kortet LISTEN :) tro vad det kan bero på). Bloggandet har varit ett sätt att göra detta men många gånger så blir fokuset på att man vill förmedla något till andra och då hamnar jag igen att göra något för andra och inte för mig själv.
Så nu måste jag nog börja avsätta tid då jag bara sätter mig ner och skriver det som kommer ur hjärtat för min egen skull.

Jag säger som jag sagt så många gånger. Be om hjälp till våra osynliga hjälpare och hjälpen ska komma. Jag upplever detta om och om igen. Jag är så oerhört tacksam över att jag återupptäckt denna fantastiska hjälp som vi människor har, om vi törs öppna våra hjärtan, tro, känna tillit och ta emot.

Ljus och kärlek!  /Ulrica




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar