© Ulrica Sundqvist (fotograf Johan Gunséus, Umeå, www.gunseus.com)

söndag 1 januari 2012

Förverkligande av mina visioner

Under slutet av 2011 har jag bett väldigt mycket att få den vägledning som jag behöver för skapa förändring i mitt liv. Helt plöstsligt så är visionen helt klar och jag vet vad jag ska göra. Det är underbart det där, hur allt kan vara bara en stor dimma och hur man än försöker komma på vad det är man ska göra, så ser man ingen lösning också bara blir allt så uppenbart. Jag tackar mina hjälpare på och ovan jord som renat mig från all smog och visat mig vägen. Nu gäller det bara att få i ordning ekonomin, så jag kan påbörja de förändringar jag ska göra.


Spännande är att nu är tidpunkten kommen för mig att starta eget igen. Har vetat hela tiden att jag skulle göra det men inte när och hur det skulle ske. Gjorde ett försök efter jag fått barn men tiden var helt fel men nu säger vägledningen att det är dax. Det kommer att bli en stor utmaning för mig, då jag har svårigheter med prestationsångest. Det är inget problem att göra saker så länge det sker spontant och utan krav på att jag ska prestera något men om jag startar eget och därmed erbjuder en tjänst så kommer det att förväntas av mig att jag ska göra en prestation mot de pengar jag erhåller. Största problemet ligger nog i att jag vill att det ska vara perfekt och att människan jag möter så få så bra hjälp som det bara går och det tenderar att blockera min förmåga. Det kommer att vara en stor lättnad och befrielse den dagen jag lyckats arbeta igenom detta och enda sättet är att köra igång och erbjuda de tjänster jag kan.


Dax är det att börja röra på sig igen, nu behöver jag få tid för mig själv och min egen uppbyggnad. Hitta en förskola till lilleman, som kan ge honom kärlek, trygghet, kreativitet, lek och glädje. Viktigt är att också finna en förskola som tillbringar stor tid utomhus nära naturen, så han får vara frisk och kan ta in naturens kraft, kärlek och visdom.

Hittat några utbildingar som jag känner att jag behöver och som jag kommer att skicka många böner om att få kunna gå och är det meningen så kommer nog hjälpen.

Vedic-Art utbildning är också något jag ska ta itu med under våren. Det har legat och pushat på en längre tid och eftersom jag fick pengar i 40-års present till det, så finns det ingen anledning att vänta längre.

Kommer också att påbörja sökandet efter mitt drömtorp. Själen formligen skriker efter det där egna stället mitt i skogen med närhet till havet och med överflöd av naturtillgångar och möjlighet att odla min egen mat, ha min egen el, eget vatten och kunna fixa min egen värme. Det här är något som känns jätteviktigt och jag tror att det kommer att börja ske saker i omvärlden som kommer att tvinga oss att ta mer ansvar för våra egna liv och hur vi lever dem. Ju snabbare vi inser det och gör de förändringarna desto mindre kommer naturens uppror att drabba en. Så det är en jätteviktig information som vi alla ska till oss, se om ditt hus så fort som möjligt, var inte beroende av ekonomiska institut med stora lån. Var inte beroende av företag och andra aktörer för att överleva, för då kommer den kommande stormen att bli svår för dig. Skapa ett oberoende på alla plan av ditt liv och lär dig ta kontakt med naturen för att höra vad de vill att du ska förändra och hur du kan ta mer ansvar och visa mer respekt med allt du lever tillsammans med.

2012 är förändringens och förverkligandets år. Avslutar med denna underbara bild som jag hittade på Facebook, som gav mig ett stort skratt, kanske var det så det var den gången den skapades. Ett Gott Nytt föränderligt År önskar dig. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar