© Ulrica Sundqvist (fotograf Johan Gunséus, Umeå, www.gunseus.com)

torsdag 8 mars 2012

Längtan efter naturen

Frustrationen ökar, behöver rörelse. Har inte kunnat gå ut och sitta i naturen de senaste månaderna pga all snö. Blev glad över kylan försvann i mitten av februari och jag kunde börja promenera längre promenader med Isa igen i alla fall. Då kommer tövädret i månadsskiftet och vips har vi nu isgator som inte är direkt trevligt att gå på, inte ens med brodd.
Jag brukar älska underbara mars men nu vill jag bara att värmen ska komma och smälta bort snön/isen, så jag kan börja promenera igen i skogen och sätta mig nere vid havet och ta in allt det vackra. Man känner verkligen själens längtan att få åter knyta kontakt med ursprunget.
Skulle verkligen behöva ta mig ut igen, så jag kan höra vad mitt inre säger om hur jag ska skaffa mig ett nytt arbete eller kanske vad jag ska göra överhuvudtaget först och främst. Försöker gå ner i mig själv här inne hemma men jag får ingen ro, då jag hela tiden störs av något, så nu har jag uteslutit det. Nä uti skogen vill jag, det är där jag hör hemma, bland alla läkande energier och fria flöde.

Ljus och kärlek!  /Ulrica   Har du ingen snö, så ut i skogen och ta in allt det underbara :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar