© Ulrica Sundqvist (fotograf Johan Gunséus, Umeå, www.gunseus.com)

söndag 8 januari 2012

Människors känslor och reaktioner

Idag har jag medvetengjorts om ett annat av människans svårigheter som ställer till en massa problem för de själv och omvärlden.
När människor kommer i kontakt med händelser och situationer som väcker mycket negativa känslor hos sig, så är man inte medveten om att reaktionen på händelsen fortsätter man att sprida vidare till sin omvärld genom att reagera med samma känslor som man kommit i kontakt med.
Visst är det bra att reagerar och agerar men gör man det med samma känslomässiga energi, så skapar man ingen förändring utan sprider negativiteten vidare som ringar på vattnet. Fick det väldigt tydligt visat för mig idag och det tackar jag för att jag fått se och bli medveten om.

Om vi människor skall skapa förändringar i denna värld måste vi börja bli medvetna hur vi reagerar på det vi möter. Det är jättebra och vi reagerar och agerar men gör vi det med samma känsla som vi mött, fortsätter detta bara att sprida sig vidare och det blir ingen läkning.

Så ta dig en funderare nästa gång du möter något som gör dig upprörd och arg. Ska jag bidra till att låta denna känsla få fortsätta spridas eller kan jag välja att möta den med ljus och kärlek och agera för att skapa en förändring med kärleken som grund. Det krävs mer av mig att välja ljuset och agera utifrån det men det bidrar till en positiv förändring som är hållbar och i längden hjälper människor att utvecklas och förändras till att bli mer kärleksfull. Kärlek föder kärlek. Hat föder hat. VAD VÄLJER DU? Hjälp människan att gå mot en ljus framtid! Ljus och kärlek till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar